24 Ağustos 2013

BUZDOLABI POŞETİ - SAYI OYUNU

          Malum şu aralar kış hazırlıkları yapmaktayız . Buzdolabı poşetlerini dondurucuya bir şeyler atmak için sık sık  kullanıyoruz. Aklıma değişik bir fikir geldi. Çok ta iyi oldu :)))
          Buzdolabı poşetlerinden 10 tane aldım.  Başka bir tarafta elişi kağıtlarından 10 tane değişik renkte değişik şekiller kestim... Her şeklin arkasına 1den 10 a kadar rakamlar yazdım. Bu şekillerin her birini 1 buzdolabı poşetine koydum. Bu poşetleri de buzdolabı poşet kutusuna çekebileceği şekilde karışık olarak yerleştirdim. Poşetleri tek tek çekecek ve içindeki kağıdı çıkarıp açacaktı. Kağıtta yazan rakam kadar yanındaki bardağa pipet koyacaktı. Aynı  zamanda da kağıdın rengini ve şeklini de söyleyecekti.
          Önce kutudan güzelce bir poşet çekti . Poşeti açmaya çalışmak keyifliydi. Bazen içindeki kağıdı alamayınca poşeti sallayarak kağıdın düşmesini sağladı kuzum..... Kağıtları bilerek küçük kesmiştim ki  ince motor gelişimine katkısı olsun :))
          Heyecanla kağıdı açıp rakamı söyledi, hangi şekil olduğunu söyledi ve rengini söyledi. Daha sonra da o rakam kadar pipet koydu bardağa .....Böylece devam etti oyunumuz......
          Çok keyif aldı, özellikle poşeti diğerleri de gelmesin diye yavaşça çekmesi, içinden kağıdı almaya çalışması (poşet  zor açılıyor gerçekten) çok hoşuna gitti...........
          Bu oyun çok hoşumuza gitti . Çokta faydalı oldu.. Çünkü hem sayı saymayı tekrar ettik . Hem de motor becerilerimizi geliştirdik..... Ayrıca merak ederek açtığımız için  çooooook eğlendik..





 
 
 





 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder